‏‎הרפתקאותיי בגליל העליון

‏‎עת שמיים עת ברכה

‏‎את קונצרט הסיום במחול ותנועה בעמק הירדן צילמתי עבור אחותי היקרה שסיימה לימודים באוניברסיטה לחקלאות ברחובות-שחיינית אמיצה רקדנית ויפהפייה צעירה עם טמפרמנט של אחת ויחידה ברברה בשנותיה הצעירות נהגה בפראות בכבישי הצפון שחיינית מצטיינת ולמדה מחול בקיבוץ אפיקים להקת מחול הקיבוצים בהנהלת הדה המורה המיתולוגית בבית ירח בסמוך לבית דניאל שעל שפת הכינרת
‏‎אני למדתי באותו זמן בתיכון לקראת גיוס ולקחתי חלק במגמת אמנות המנוהלת על ידי גליה דווידסון, גם נסעתי הרבה לתל אביב לפרוג דיזינגוף כיכר וסנטר הסתפרתי אצל שוקי זיקרי והתחלתי קריירה של דוגמן מוסיקאי צעיר בעיר הגדולה גם עוזי מגזוז … יאנקו מהמינרל וחוף בננה ביץ׳

אחותי למדה אצל הדה המורה הכל כך מוערכת ושמה הלך לפניה, עם סיימתי שירות צבאיחובה שלוש שנות שירות ביחידת מודיעין שדה עין שמר חזרתי מלימודים בהולנד ואישור פספורט בשהייה אצל יונתן שעבד בתור מוסיקאי בלהקות ואולפני הקלטות מוסיקאי מחונן יונתן אחי

כאשר הגעתי עם המזוודות נחתתי למציאות של אסונות ומלחמה בטרור של כל החדשות וצפי בטלוויזיה הקרבנות ואבידות והמון סבל עם סיום קמפ דייויד והאנטיפאדה השנייה פרצה-
‏‎אלו שנים בהם חזרתי לחדרי בצפת בבית ברחוב יא קרן היסוד 83 יונתן דרמון ניהל את קיריית הציירים
בנינוחות ובניית גשרים במשך עשרות שנים, כמו כן התערוכה הכללית הציגה שלל עבודות של אמנים כמו חנה לוי ויקטור שאול יאן מנזס אולי שפר סטפה רייס ועוד
‏‎עם חזרתי לחדר נעוריי מערכת התופים הועברה לבן של חברים מעמוקה כך שנותר לי זמן להעביר לניקיון וסדר מחדש, שם בבית אבן עם תיקרע כחולה וחלון עם קשת מעליי שם היתה ילדותי בבית אבן גדול עם מרפסות וגינה עם עצים וציפורים ונוף פנורמי על רכס הרי מירון בן לרופאים מרובעים שאלון ביתנו נשאר עם אותה ספה ארבעים שנים ללא שינוי
חדרי מרובע מקושט באריחים אותנטיים מצויירים. עם תיקרה כחולה וחלון עגול דלת עץ עבה וכבדה עם מנעול ברזל ישן עתיק

‏‎התמקדתי ראשית בסיום לימודי בגרות היה לי להשלים ל-5 יחידות מטמטיקה, ניגשתי למכללת צפת ולמדתי עם מיטב המורים וההנהלה, משה ואסר היה מורה נערץ חרוץ נלהב ומורה מעולה, אני התיידדתי עם עומרי שיעבץ והוא בן לטייס הרקולס במבצע אנטבה, דיג'יי טראנס במסיבות טבע, לאחר סיום הלימודים התחברתי מחדש עם משפחות החברי ילדות ושכנים, גיא דווידסון וצחי כהן לימים עשו דברים גדולים יותר ולמדנו בתל חי מכללה אקולוגית הממוקמת בקצה הצפוני של מדינת ישראל, נסענו יחד ברכבי המשפחה שם למדתי טלויזיה וקולנוע, בניהולו הקפדן של יורם הררי דנה לוי וידאוארט ונהנינו מאד, בערבים הייתי יושב על ריצפת חדרי המצויירת בקישוט
מוקף שלל תקליטים ישנים מהאוסף האישי, עם מערכת סטריאו - רדיו של Quad, pioneer amplifier and Lenco turntable ופשוט הגעתי לקאפריזה של סאונדים
‏‎
באותה תקופה נסעתי לטיולים בטבע מצוייד במצלמת Nikon F3 צילמתי לפעמים עם פילטר צהוב ירוק
‏‎ושלב בו ימים שלמים בנסיעות ללימודים, קריאה של ספרים - ממדלן הספרנית האנגליה בראש פינה וטיולים בעמוקה
‏‎נהנינו מאד גם ממנוי משפחתי לבריכת השחייה מכיוון שאבי ד"ר יורם ניהל בעירייה את האגף הווטרינרי אז הבריכה היתה מקום בו שהיתי רבות
שחייה של 40 בריכות סאונות ומיקלחות ג׳׳אקוזי והרגשתי חדש ובריא כמו שור
התגוררנו בבית בין רחובות וסימטאות של אווירה מהפנטת … רחובות ללא שמות רקאוטיות ומשפחות עם דלתות כחולות ותיבות דואר אווירה של מקום עם המון היסטוריה, הרובע היהודי העתיק עם שלל בתי כנסת עתיקים ורובע האמנים שוקק חיים היו לי יחד להשראה

גם לנהוג בגשם בכבישי הגליל העליון עבורי להאזין לשיר של להקת U2-where the streets have no name זו חוויה בלתי נשכחת

ביליתי המון גם באיזור העליון של המושבה ראש פינה בגן הברון הגלרייה של לוליק בית הכנסת העתיק, כמו כן בתי קפה וגן הברון על המדשאה עשינו טאי צ׳י ונהנינו ממנוי בקולנוע בבית העם סינמטק ראש פינה בית תרבות לעם
‏‎אימי נהגה לכינרת יחד איתי ובס (הכלבה בוקסרית ששמרה עלינו), ביקרנו את לוליק בסטודיו בראש פינה, הכרנו ואהבנו מאד את צבי ינאי האצילי על סוסו, וחלמנו על שלום.

‏‎אותו זמן חזרתי עם סלילים של נגטיבים 35mm ואורי אלקבץ הצייר ניהל את חדר חושך מעבדה בתיכון וכך אפשר עבורי על אף היותי בוגר תיכון מזה מספר שנים, לפתח סלילים ולהעזר בחדר חושך לבניית תיק עבודות ראשון

אורי ביקש ממנהלת המחלקה לאמנות גליה דווידסון ואביגדור צוקר המנהל לאפשר לי בערבים לסור למעבדה ולפתח להדפיס את התמונות הראשונות שלי במצלמת ניקון סרט 35mm , היותי בן 24 סה"כ וכבר הגיעו אלי מכתבים בדואר מאהובה בהולנד ובית ספר פארסונס פאריז מזמין אותי לבוא ללמוד אמנות.

‏‎יאן מנזס הצייר היה שכן ותיק וחבר קרוב, כמו כן שאול ויקטור, חנה לוי, סטפה רייס מנחם ומירים ועוד רבים אחרים, בני וענת ליבנה נהנו להופיע אצלנו במרפסת ולהתארח, לפעמים איכרים היו מגיעים לטיפול בחיות המשק או תושבי המקום שבאו לחיסונים של חיות הבית מכיוון שאבי ניהל מחלקה וטרינרית עירונית וזה חלק מעבודתו, בקהילה של האמנים עת בניית חאן החמור הלבן,המקדש האדום וסימטאות צפת הקסומות עם משה טוב ומיכאל אלקוב, מורין וטד גרינברג, אופה הבייגלה בעיר העתיקה היה סבא של פרדי חבר לספסל הלימודים ואימו יוספה ניהלה יחד עם אביגדור את
מקיף 6 שנתי צפת שם למדתי במגמת ביולוגיה
ומתמתיקה
‏‎את לימודי האמניות בקורסי אחה"צ בשיעורי העשרה במתנ״ס ובקולנוע המקומי
‏‎ בתור שובבים נסענו לא מעט בטרמפים לפאבים של קיבוצים בעמק החולה משמר הירדן, אפיקים, חניתה, כפר הנשיא, סאסא, מנחמיה, עמוקה, דפנה, יפתח…קריית שמונה,מנרה, וחוף בצת, אלי אביבי כמו כן בנהיגה בשבתות לטיולים וביקור במסעדות ברחבי האזור היו ממש ללא מפריע
‏‎הטיולים בטבע עם הכלבים ואיסוף פטריות בתקופה של השנה, עם בית גדול וגינה מלבלבת, הכל יחד עם התעמלות יוגה בבקרים אל נוף פנורמי להרי מירון,שחייה בכינרת, בבריכה, ובים
‏‎הנוף ואיכות הסביבה הקרובה ביותר היתה ניקיון אוויר מים ואדמה

‏‎כמו כן קסם האיכות האוויר הנופים והטבע בהם נהנינו לקחת חלק

בפעילויות ושבתות אצל חברים בגינה ומרפסות עם נוף עוצר נשימה, נוף מולדתי נופי ארץ ישראל הגליל העליון צפת היו ממש רגעי קסם ואווירה מיוחדת.

חברים אמנים כמו מייק ורחל ליף, אפרים ומירים בן נס, אורית ואבי דורון משפחת דרוויש , טוני ותלמה,שימחה דורין מירים מרוויש כמו כן משפחת אלקוב הגרים בסמוך ועוד רבים אחרים היוו לי השראה גדולה בתחנות חיי הבוגרים.
‏‎בביתנו 3 מפלסים נפרדים מחוברים בגרם מדרגות אבן

גפנים בכל מקום וגדר מתכת מסולסלת בצבע כחול עמוק

האריחים היו אבן גולמית אבן גירנית ליים סטון ופאנלים בצבע בהיר

תמיד היה לנו כלב בוקסר במרפסת לשמירה וטיולים

‏‎מצידה השמאלי של המרפסת היה עץ אלה אטלנטית בת מאות שנים
‏‎וליד החניה של הרכבים עץ ברוש ענקי
‏‎בסוף המרפסת בנינו לפני המון שנים שובך ליונים ותרנגולות וסיידנו בצבע סיד לבן את המרפסות והמדרגות וכניסה לבית

‏‎ שאר החלונות היו במסגרת כחולה בצבע כחול עמוק ,
אני נהניתי מנסיעות ברכב עם חלונות פתוחים לרוח עם מוסיקה טובה, נסיעות ליישובים ומצפים כמו כחל, מבוא חמה, הר האושר, ואדי עמוד, גינוסר, אלמגור, חוף קורסי, יפתח,כפר הנשיא,קדיתא,עמוקה,אמירי הגליל,חדוות ימים,נחל הדן,הר מירון,יראון,כפר ורדים,

‏‎אדון כהן בשמו מיסיא כהן ניהל את כל שנתבקש על מנת לשלוח אותי ללימודים בחינם בבית ספר שאבחר, ותוספת תקציב לנסיעות, ניגשתי ללמוסררה בנחלאות בירושלים לראות תערוכה של צלם אמריקאי ברוס דיווידסון
ראשית בית המדרשה לאומניות בירושלים נחלאות, המבנה עצמו אדריכלית של בית הספר מוסררה ונדהמתי לדמיון המבנה לביתנו של קרן היסוד 83 רחוב י"א, ממש העתק !!
‏‎אותו זמן ישראל סבלה מפיגועים רבים ביניהם אסון וורסאי חתונת הפל-קל ושלל קטארזיס קשה.

‏‎ לאחר שאספתי את התמונות הטובות שפיתחתי בחדר חושך שלל הפך לתיק העבודות שלי - מונוכרום מהמעבדה (חדר חושך של אורי הצייר , תמונות להציג בפני מנהלי מחלקת צילום
‏‎מיכה קירשנר עליו השלום,ואריה לנצט ז"ל .
כך התקבלתי למחזור ראשון במבנה החדש של ויצו חיפה אקדמיה לעיצוב וחינוך קנדה ישראל

‏‎נראה שהייתי בסדר ובתום שנה א' בלימודים של מחלקת צילום בויצו חיפה האקדמיה לעיצוב וחינוך,הייתי טוב וזכיתי לשכור מגורים עצמאיים במושבה הגרמנית חיפה

רחוב מאיר רוטנברג 42 ליד הנמל, בבית אבן עם גינה קטנה ב-2000 ש"ח
‏‎יצאתי עם בחורה מתוקה בשם נעמי קריגר מכפר ורדים היתה אהבה גדולה

‏‎בזמן החופשי ולעיתים עם סיום שבוע הלימודים בימי חמישי עליתי על רכבת לתל אביב לבקר את אלון (אחי הפסנתרן שחי באותה תקופה היכן שאני כרגע) בבית סבא וסבתא שלנו בתל אביב. כיכר המדינה

בבריכת שחייה היטבתי להתאמן ולהראות תוצאות מעולות
כל זאת בפיקוח מר עמוס כהן,בלימודים בסמינר הקיבוצים , תוכנית מאמנים והדרכה אימון ספורט מאמנים מעולים
בשיתוף הבריכה הלימודית רמת אביב-
הצטיינתי בכושר ותוצאות טובות, סיימתי עם תעודת מדריך שחייה!

עם עזבונה של אימי הביולוגית טינקה זיכרונה לברכה היה לי חור עצום למלא בצער וכאב- עברתי סדרת מיומנויות וטסטים קוגניטיביים בבית החולים לוינשטיין רעננה
נרשמתי ללימודים באוניברסיטה הפתוחה - הכפר הירוק האקדמי וכעבור מספר שנים סיימתי לימודי אופטיקה , בית ספר נפלא באוניברסיטה פתוחה לימודי חוץ בכיתה דינאמית ומהנה -דויד לוי ושרון לוריא הנפלאים העניקו לי שנים של הנאה בתחום האופטיקה ,רכישת ידע ויחס אישי מלבב, בית ספר דיפלומה.
עם חזרתי להיות תושב תל אביב נרשמתי בעירייה והוצאתי תעודת תושב
לקחתי את כל סלילי הפילם הישנים שהיו ברשותי והעברתי חורף שלם של עריכה בפוטושופ של סריקות נגטיבים סרט צבע ושחור לבן - פוטו פאראג׳ היקרים
בזמן זה ערכתי אוסף נוסף לתיק העבודות שלי- סיימתי לימודים רכשתי מצמת פוג׳י-פילם דיגיטלית מחנות לציוד מצלמות וציוד צילום ברמת השרון
בהפסקות לצאת מצאתי את הקונטיינר בנמל יפו כיעד מועדף לימי חמישי רכוב על אופניים בטיילת של חוף הים חמוש במצלמה ונהנה ממיטב המוסיקאים המקומיים
אלון אמנו קמפינו,מאיה משירת העץ,מארק אליהו ופרץ אליהו האדירים,מיקה קרני,יהודית רביץ הנישגבת בקולה,אסתר עופרים חברה טובה של אבי יורם,שלמה ארצי,שלום חנוך והוודקה בצהריים בדיזינגוף,צבי שיסל והסודה עם בירה בבאר ברלין אצל ניסים,המיט חלון רמי ועידו הגדולים,הנסיך בנחלת בנימין,הביצ׳יקלטה , התדר בפלורנטין בית ומישכן למוסיקה חיה ומשודרת,זוקו 103 zuco היקרים.
כאשר יונתן עזב את אמסטרדם הוא פגש בבחורה בשם קרינה קולומביאנית יהודיה עשירה ויחד הם עברו לגור בברצלונה- לאחר שנה עם היותי סטודנט נסעתי לבקר אותם- יונתן רב עם קרינה וזרק אותה מהדירה יומיים לפני הגעתי לספרד בשנת 2004, היה ממש חוויה גם צילמתי המון בטיולים ברחבי העיר ברצלונה בטלוויזיה שידרו את טקס הנישואין של מלך ומלכת ספרד הנוכחיים, בתחבורה הציבורית וברחבי העיר נהניתי ממש ועם חזרתי נרשמתי ללימודי ספרדית במרכז תרבות ישראל ספרד סרוונטס ברחוב שולמית כיכר דיזינגוף תל אביב
בגינה היה קפה קיוסק תל אביבי טיפוסי עם שכנים ושכנות
חנה ניהלה את הקפה הכינה עוגיות ואפלה עוגות הגישה בחיוך משקאות וקינוחים קפה נהדר ומסר של שלום -בגינה הזו תחת עצי ליבנה בפינה תל אביבית תרבותית עם ספרייה נפלאה של מוסיקה פולקלור ספרדית ותקליטורים של סרטי איכות תוצרת תעשיית הקולנוע הספרדי בשלהי שנות 2003-9 הייתי רשום בסיפוריה של אשת שגריר ספרד בישראל
כריסטינה היפהפיה דוברת שפות אשת דיפלומט -אהבה ממבט ראשון- שם השאלתי מגזינים והעשרתי את הסיפרייה האישית שלי בקולנוע ומוסיקה אותנטית ספרדית
לימים טיילתי ברבה בספרד בנוחות וביטחון הנאה ויופי מצולם
אלו הם מקומות קדושים בתחנות חיי ואנשי קסם בחינוך אמנויות חברויות אהבות ועוד

‏‎אבי ניגן סקסופון טנור, אימי ניגנה פסנתר קלאסי, אחי חצוצרן ומוזיקאי מחונן ברברה ניגנה קלרינט אלון לימד פסנתר ואני בתופים ופרקאשיין

לימים נהגתי להתלוות אל אבי בימי ראשון בערב לנגן בתזמורת ותיקים באורקסטרה של ראש פינה בנהיגת לילה בחורפים קשים, וכל ימות השנה הגענו לחזרות והופעות קטנות
בעיקר בימי יום העצמאות וחגיגות שבועות בקיבוצי העמק באיזור ראש פינה וקריית שמונה

נהגנו להיות משתתפים קבועים במשך שנים יחד

‏‎כך התגלגלו להם הדברים וכאמור התחלתי מסלול אקדמאי תואר שני ברומא מסלול לימודים באנגלית שם מרצים והמרצות כולם פרופסורים ומנהלי מקומות מפורסמים וידועים ברחבי אירופה העניקו לי עושר בידע אודות איך הדברים מתנהלים אל מאחורי הקלעים

‏‎ היו אלה שנים עמוסות ופוריות

אשר בוודאי גרם לחלק מן הצופים, והקוראים לחוש הקלה

בקלאש עם תרבויות, מדיה משודרת ועוד

‏‎פגשתי ועוד אפגוש הרבה אנשים ונשים טובים/ות,

חוויות ושלל זיכרונות שלי בארץ ישראל ובעולם !